کلبه علم و دانش

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۴۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

این روزها میان سه شرکت اپل، گوگل و مایکروسافت میان دستیاران صوتی که هر کدام دارند، رقابت بسیار زیادی شروع شده است به گونه‌ای که مدیران این پروژه‌ها دائما برای یکدیگر کری خوانده و سعی می‌کنند که محصول خود را برتر نشان دهند.

در حال حاضر کسی نمی‌داند که آینده دستیاران مجازی به کجا خواهد رسید اما بسیار واضح و مشخص است که این قابلیت در هر سه سیستم عامل برتر موبایل در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاربران ویندوزفون، اندروید و آی‌اواس هم هر کدام به نوعی سعی می‌کنند که از دستیار مجازی خود دفاع کرده و آن را به عنوان محصول برتر به دیگران معرفی کنند.

گوگل، مایکروسافت و اپل هم در این میان بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا بهترین تجربه را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. در چند سال اخیر بیشتر در مورد Siri که محصول شرکت اپل است و Google Now صحبت می‌کردند اما مایکروسافت با معرفی Cortana در ویندوز 8.1 به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد وارد میدان نبرد دستیاران مجازی شود و حریفان خود را از میدان به در کند.

سیری، کورتنا یا گوگل ناو؛ کدام دستیار صوتی بهتر است؟

اگر اهل گشت و گذار در میان سایت‌های اینترنتی باشید، حتما تا به حال فایل‌های تصویری زیادی را در این رابطه دیده‌اید که میان Siri و Cortana، به نوعی مشاجره و چالش لفظی در گرفته و هر کدام سعی کردند تا به طرفدارانشان ثابت کنند، محصول برتری هستند.

با توجه به رقابتی که در این زمینه وجود دارد و با توجه به میزان استقبال کاربران از این دستیاران صوتی بد نیست که این هفته نگاهی به این سه دستیار مجازی داشته و عملکرد هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

با اطمینان باید گفت که مسلما کاربران هر سیستم عامل اعتقاد دارند که دستیار صوتی خودشان بهتر است اما شرکت‌های تولید کننده این محصولات همه تلاش خود را می‌کنند تا خلاف این را ثابت کنند. این ماجرا به قدری با اهمیت شده است که به سوژه کارگردان‌ها برای ساخت فیلم در سال‌های گذشته تبدیل شده است.

به عنوان مثال فیلمی در سال گذشته ساخته شد که در آن سعی شده بود به پیش‌بینی روابط احتمالی شکل گرفته میان کاربران و این دستیاران صوتی پرداخته شود. به هر حال شکی وجود ندارد که وجود این دستیاران صوتی در سیستم عامل‌های تلفن همراه برای بسیاری از کاربران ضروری به نظر می‌رسد و آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند برای هر کسی جذابیت داشته باشد.

هر کدام از کجا آمدند؟
اولین دستیار مجازی، به شرکت خلاق و پر ایده اپل تعلق دارد. این دستیار مجازی معرف حضور بسیاری از افراد هست و Siri نام دارد که در سال 2011 همراه با آیفون 4S به طرفداران گوشی آیفون اپل معرفی شد. این دستیار مجازی، اولین در نوع خود بود و البته باید گفت که در مقایسه با نسخه فعلی‌اش، امکانات بسیار کمتری داشت.

دقیقا 1 سال بعد از حضور سیری در جهان فناوری، شرکت گوگل تصمیم گرفت تا برای آن رقیب قدرتمندی بتراشد و این کار را در سال 2012 با معرفی و ارائه Google Now در نسخه جیلی بین اندروید 4.1 انجام داد. این دستیار مجازی دارای یک سرعت و دقت بسیار بالا بوده و کارت‌های معروف آن قادر بودند امکانات و اطلاعاتی نظیر آب و هوا، وضعیت ترافیک و اطلاعات و اخبار ورزشی را در اختیار کاربران قرار دهند.

با توجه به این که گوگل ناو از ابتدا بسیار قدرتمند و با امکانات ظاهر شد همه فهمیدند که سیری با یک رقیب سرسخت و کار درست مواجه شده است و اگر می‌خواهد همچنان محبوبیت خود را حفظ کند، بهتر است فکری کند و خودش را با امکانات و ویژگی‌های بهتری به روز رسانی کند.

در همین میان بود که مایکروسافت وارد عرصه شد، البته اگر بخواهیم کمی دقت به خرج دهیم باید بگوییم که در حقیقت قبل از اپل هم مایکروسافت در این زمینه گام برداشته بود و شاید به نوعی بتوان گفت مایکروسافت، اولین در این زمینه است.

زیرا بیش از یک دهه دستیاران مجازی در نسخه‌های مختلف سیستم عاملش وجود داشتند البته دستیاران مجازی که در ویندوز وجود داشتند به شکل دستیاران مجازی کنونی نبودند اما به هر حال ویژگی‌هایی مشابه با آن‌ها داشتند. به هر حال در حال حاضر مایکروسافت به صورت رسمی با کورتنا وارد این میدان نبرد شده و این دستیار مجازی ظاهرا عملکرد بسیار عالی دارد و یک رقیب بسیار جدی برای سیری و گوگل ناو به حساب می‌آید.

شاید در نگاه اول نتوان گفت که کدام یک از این دستیاران صوتی عملکرد بهتری داشته و قدرتمندتر است اما اگر ویژگی‌های آن‌ها را کنار هم قرار دهیم، با توجه به نیازی که داریم و با توجه به توقع و انتظاری که از یک دستیار صوتی داریم می‌توانیم به سادگی بفهمیم که کدام نسخه از این سه دستیار صوتی بیشتر به کارمان می‌آید.

سیری، کورتنا یا گوگل ناو؛ کدام دستیار صوتی بهتر است؟

کدام بهتر صدا را تشخیص می‌دهد؟
مطمئنا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستیار مجازی قابلیت آن در تشخیص صداهاست. اگر دستیار مجازی شما به خوبی حرف‌های شما را متوجه نشود یا نتواند صدای شما را تشخیص دهد عملا بی‌فایده بوده و یکی از ویژگی‌های اصلی‌اش را از دست خواهد داد.

با وجود این که هر سه دستیار صوتی که تا به حال معرفی شده‌اند به خوبی توانسته‌اند صداها را تشخیص دهند اما باز هم باید گفت که میزان قدرت آن‌ها در این مورد به هیچ عنوان با هم مساوی نمی‌باشد. آزمایش‌ها و نتیجه‌ای که از عکس العمل کاربران به دست آمده نشان دهنده این است که سیری از بقیه در این زمینه ضعیف‌تر عمل کرده است.

با وجود این که سیری به یک موتور تشخیص صدای بسیار قوی مجهز است اما باز هم کیفیت عملکرد آن در تشخیص صدا به خوبی کورتنا و گوگل ناو نیست. چیزی که باعث شده سیری از دو دستیار مجازی دیگر در این زمینه متمایز شود، تنبلی موتور تشخیص صدای آن در اصلاح مفاهیم است.

در شرایطی که Google Now و Cortana، هر دو قابلیت اصلاح صدا را دارند، سیری از این امکان کاملا بی‌بهره است. به عنوان مثال اگر صدای شما کمی ناواضح بوده یا کلمه‌ای را به اشتباه تلفظ کنید دو دستیار صوتی دیگر قادر هستند گفته شما را حدس زده یا آن را اصلاح کنند اما سیری به آن چه شما گفته‌اید یا از شما شنیده است، بسنده کرده و هیچ اصلاحی در کارش نیست، حتی اگر جمله شما نادرست و کاملا بی‌مفهوم باشد.

اما از میان دو دستیار صوتی دیگر اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان گوگل ناو و کورتنا از نظر میزان کیفیت تشخیص صدای آن‌ها داشته باشیم باید بگوییم که با یک اختلاف بسیار جزئی، گوگل ناو در این زمینه بهتر عمل کرده و هوشمندتر می‌باشد.

پاسخگویی بهتر
اگر یک دستیار صوتی حرف شما را به خوبی حدس زده یا بفهمد به موازات آن انتظار می‌رود که بتواند به خوبی پاسخ شما را بدهد. در واقع باید گفت دستیاری بهتر است که لازم باشد در مقابل آن شما کار کمتری انجام دهید و بیشترین استفاده را ببرید.

برای این منظور لازم است الگوریتم‌های پیچیده‌ای اجرا شود و اگر بخواهیم خوب بودن یک دستیار صوتی و مفید بودن آن را تعریف کنیم باید گفت که انتظار می‌رود که دستیار صوتی بتواند بیش از کارهای پایه‌ای نظیر اجرای برنامه، تنظیم قرار ملاقات، تماس و پیام دادن به مخاطبان را انجام دهد.

بدون شک این خصوصیات بسیار اهمیت دارند اما اگر به عنوان مثال گوگل ناو یک جواب دقیق برای یک سوال دارد اما سیری حتی نمی‌تواند آن سـوال را به خوبی درک کند، ایرادی است که به سیری وارد می‌شود. این که تمامی دستورات بتوانند کامل اجرا شوند و نیازی نباشد که برای اجرای هر دستور یک سری تنظیمات اضافی انجام شود، موردی است که اهمیت دارد.

به عنوان نمونه باید گفت که سیری در این زمینه عملکرد بهتری دارد و برای موردی نظیر تنظیم یک یادآور، سیری بدون هیچ گونه سوال اضافی آن را برای شما انجام می‌دهد در شرایطی که Google Now شما را سـوال پیچ می‌کند. بسیاری از کاربران تمایل دارند که دستیار مجازی آن‌ها دائما در حال صحبت باشد و خودش به خوبی متوجه شود که موضوع صحبت به کدام سمت می‌رود.

سیری، کورتنا یا گوگل ناو؛ کدام دستیار صوتی بهتر است؟

در این میان Google Now از همه بهتر عمل کرده و پر حرف‌تر است و بعد از آن سیری خوب ظاهر شده است، اما باید گفت که Cortana با دو دستیار دیگر کاملا متفاوت است. الگوریتم این دستیار بر این اساس چیده شده که تا حد امکان ساکت بوده و در اکثر مواقع فقط اطلاعات را نشان دهد و چندان صحبت نکند.

یکی دیگر از مواردی که لازم است دستیار مجازی در زمان پاسخگویی رعایت کند این است که اگر شما از آن سوالاتی را پشت سرهم پرسیدید بتوانند سریعا پاسخگو بوده و جواب شما را بدهد. از میان دستیارهای صوتی در حال حاضر تنها Google Now است که این ویژگی را دارد. برای مثال اگر از آن بپرسید «پایتخت آلمان کجاست؟»

می‌توانید بعد از این که پاسخ خود را دریافت کردید، بدون این که نامی از آلمان ببرید، از گوگل ناو بپرسید که «جمعیت آن چقدر است؟». در این میان گوگل به خوبی می‌فهمد که منظور شما همان برلین پایتخت آلمان است و در ادامه می‌توانید سوالات دیگری نظیر وضعیت آب و هوای آن یا نقشه محلات آن را مطرح کنید.

اما عملکرد سیری و کورتنا تا این حد هوشمند نبوده و هر سوال را به صورت یک موضوع کاملا جدا تشخیص می‌دهد. فقط چند حالت از پیش تعیین شده توسط سازنده برای آن‌ها وجود دارد که عملکردی مانند Google Now دارد.

تا به این جای کار به نظر می‌رسد که Google Now از دو دستیار صوتی دیگر در دو موردی که صحبت شد، بهتر عمل کرده است اما نباید تنها این دو جنبه را در نظر گرفت، Cortana قابلیت بسیار جالبی دارد که دو دستیار دیگر ندارند. شما می‌توانید امکان یادآوری هنگاک ارتباط با یک شخص خاص با استفاده کورتنا داشته باشید.

به این صورت اگر بخواهید هنگام ارتباط با یک شخص خاص به او تبریک گفته یا در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید، کورتانا در صورتی که ارتباط از طرف شما یا شخص مقابل برقرار شود، بلافاصله به شما این موضوع را یادآوری خواهد کرد.

این قابلیت در حال حاضر تنها در کورتنا وجود دارد و یک برگ برنده برای این دستیار صوتی به حساب می‌آید. یک قابلیت دیگر که باز هم تنها در انحصار Google Now است این است که امکان فعال سازی آن توسط دستور صوتی "Google Ok” از صفحه خانگی اندروید نسخه کیت کت وجود دارد.

Siri هم قابلیتی مشابه با این مورد دارد اما تنها هنگامی که در محیط سیری باشید این امکان کار می‌کند و از صفحه خانگی نمی‌توانید با دستور صوتی آن را فعال کنید. Cortana هم تنها وقتی کلید جست‌وجود را به مدت چند ثانیه لمس کنید، فعال می‌شود. پس در این زمینه هم باید گفت که Google Now عملکرد بهتری به نسبت دو رقیبش دارد.

سیری، کورتنا یا گوگل ناو؛ کدام دستیار صوتی بهتر است؟

کامل‌تر و جامع‌تر است
در حالت کلی باید گفت که محدوده سوالاتی از شما که توسط دستیار صوتی‌تان پاسخ داده می‌شود، اهمیت دارد. هر چه این محدوده گسترده‌تر باشد، کار برای شما آسان‌تر خواهد شد. در حالت کلی باید گفت که Google Now در این زمینه هم از بقیه یک سرو گردن جلوتر است. بسیار کم پیش می‌آید که این دستیار صوتی، منظور شما را به درستی درک نکند.

دستیار Google Now می‌تواند کلمه‌ها و اشیا را برای شما تعریف کند، حواسش به قرارها و رزروهای روزانه شما باشد، اطلاعات پرواز را در اختیارتان قرار دهد و حتی شما را از عملکرد تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌تان باخبر کند. علاوه بر این موارد شما می‌توانید در مورد یک محل، اطلاعات غذایی مورد نیازتان، بازیگران یا موسیقی متن فیلم مورد علاقه‌تان از گوگل ناو سوالات متفاوتی بپرسید.

اگر بخواهیم انصاف را در این زمینه رعایت کنیم باید گفت که Siri و Cortana هم برای این سوالات پاسخ دارند اما شاید پاسخ‌هایی که می‌دهند به خوبی Google Now نباشد و اگر بخواهیم یک مقایسه کلی درا ین زمینه داشته باشیم باید گفت که پاسخ‌ها به گستردگی پاسخ‌های دستیار گوگل نیستند و به خصوص در کورتنا بیشتر به این صورت است که باید اطلاعات را خودتان بخوانید و روال کار بیشتر شبیه به یک جست‌وجوی معمولی در اینترنت است.

در کنار گستره سوالات، نحوه نمایش اطلاعات در دستیار صوتی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. در بیشتر موارد زمانی که شما یک سوال را مطرح می‌کنید، پاسخی کوتاه دریافت کرده و در کنار آن به صورت خلاصه و مفید اطلاعاتی به شما نمایش داده خواهد شد.

در مورد نمایش اطلاعات به کاربر هم Google Now، اطلاعات بیشتری را به شما نشان می‌دهد و در کنار تصاویر و توضیحات، میان‌برهای مربوط به مسیریابی تا محلی که جست‌وجو کرده‌اید، وب سایت و اطلاعات تماس آن را هم به شما نشان می‌دهد.

در مورد مناطق جغرافیایی تحت پوشش هم Siri فقط سوال‌هایی در مورد مناطق تحت پوشش را جواب می‌دهد حتی اگر سوال شما بسیار ساده بوده و نیازی به پشتیبانی نداشته باشد اما گوگل ناو از سوالات بیشتری در رابطه با نقاط مختلف جهان پشتیبانی می‌کند.

سیری، کورتنا یا گوگل ناو؛ کدام دستیار صوتی بهتر است؟

Google Now روح ندارد
احتمالا تا به این جای مطلب اگر بخواهید در رابطه با انتخاب دستیار صوتی خود تصمیم بگیرید، انتخاب شما Google Now خواهد بود زیرا به شما گفتیم که در بسیاری از موارد عملکرد بسیار بهتری از دو رقیب دیگر خود دارد اما با وجود این باید گفت که گوگل ناو در یک مورد یک پروژه تقریبا شکست خورده به حساب می‌آید.

گوگل ناو روح یا به عبارتی شخصیت ندارد و مانند یک روبات است که فقط کار می‌کند و هیچ ارتباط مثبتی نمی‌تواند با صاحب خود برقرار کرده یا به نوعی برای آن سرگرمی به وجود آورد. اما این موضوع یکی از نقاط قوت سیری و کورتنا است و هر دو امکانات سرگرم کننده و بسیار جالبی در این زمینه دارند. عنوان مثال کورتنا می‌تواند هر زمان که شما دوست دارید، برایتان آواز بخواند.

به سیری هم می‌توانید نحوه صحیح تلفظ نام خود را آموزش دهید ضمن این که سیری می‌تواند تاریخ تولد شما را هم به خاطر سپرده و اگر از هر دوی این دستیارهای صوتی مجازی بخواهید برایتان جوک تعریف می‌کنند یا اگر از آن‌ها بپرسید، به شما می‌گویند که از شما خوششان می‌آید اما هیچ کدام از این موارد در Google Now وجود ندارد و این دستیار صوتی تنها درخواست‌های شما را در اینترنت جست‌وجو می‌کند.

دقیقا به همین دلیل است که با توجه به قدرت و جامعیت گوگل ناو، باز هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که کورتنا یا سیری دستیار صوتی مجازی آن‌ها باشد تا بتوانند در زمانی که حوصله‌شان سر می‌رود یک دوست مجازی داشته باشند و با آن صحبت کرده و به نوعی سرگرم شوند.

سرعت کدام بیشتر است؟
این سوال بسیار سخت است و واقعا مشکل است که بگوییم کدام یک از این سه دستیار مجازی سریع‌تر است. اگر بخواهیم بین آن‌ها یک مقایسه سرعت داشته باشیم باید گفت که از این نظر بسیار به هم نزدیک هستند اما کاملا برابر نیستند. دلیل اصلی تفاوت موجود هم این است که گوگل، مایکروسافت و اپل هر سه دستیارهای خود را به شکلی متفاوت برنامه ریزی کرده‌اند.

به همین دلیل اطلاعات دریافتی از آن‌ها متفاوت است. Google Now معمولا می‌تواند به شما پاسخ‌های کامل‌تری را بدهد. کورتنا هم همیشه مختصر و مفید پاسخ داده و بسیار کم حرف است اما در این میان Siri کمی نرمال‌تر عمل کرده و باید گفت که در میانه راه است و با توجه به درخواست شما ممکن است مانند گوگل ناو یک پاسخ کامل و جامع به شما بدهد یا این که مانند کورتنا به یک پاسخ کوتاه کفایت کند.

سیری، کورتنا یا گوگل ناو؛ کدام دستیار صوتی بهتر است؟

در یک مقایسه کلی باید گفت که Google Now سریع‌تر از Siri است و سیری هم از کورتنا سریع‌تر است. این زمان از لحظه گفتن درخواست توسط شما، تا لحظه نمایش آن توسط دستیار مجازی سنجیده خواهد شد. در این مورد کورتنا در رده سوم قرار گرفته اما نباید به آن سخت بگیریم زیرا هنوز اول کارش است و مطمئنا در نسخه‌های بعدی، مایکروسافت عملکرد آن را بهبود خواهد بخشید و سرعت آن هم بیشتر خواهد شد.

ختم کلام
در نهایت باید گفت که کل ماجرا به این بستگی دارد که شما چه انتظاراتی از دستیار مجازی خود دارید، اگر یک دستیار حرفه‌ای، دقیق و سریع می‌خواهید و دیگر موارد برای شما اهمیتی ندارد، Google Now می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

یکی از دلایل اصلی برتری این دستیار مجازی این است که ما روزانه از گوگل برای جست‌وجوهای خود در اینترنت استفاده می‌کنیم و گوگل قوی‌ترین موتور جست‌وجوی حال حاضر است. اما سیری با وجود این که از گوگل ناو ضعیف‌تر است اما کار با آن کمی جذاب‌تر به نظر می‌رسد و هر ساله اپل چند قابلیت جدید به دستیار صوتی خود اضافه می‌کند.

با وارد شدن Cortana به جرگه دستیارهای صوتی و قابلیت‌های منحصر به فرد آن نظیر آواز خواندن هم باید گفت که مایکروسافت، از اول بسیار قدرتمند ظاهر شده و مطمئنا در نسخه‌های بعدی این دستیار صوتی شاهد قابلیت‌ها و شگفتی‌های بسیار بیشتری خواهیم بود. در انتها باید گفت که این دستیارهای مجازی تاثیر چندانی در تمایل پیدا کردن کاربران به سمت یک سیستم عامل خاص ندارند ولی وجود آن‌ها می‌تواند یک سیستم عامل را برای شما جذاب‌تر کند؛ نظیر اتفاقی که در حال حاضر برای کاربران iOS افتاده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۳۴
Hardware ID یا کد سخت افزار یک قطعه سخت افزاری است که با در اختیار داشتن آن می توانید متوجه شوید که وسیله شما از چه سخت افزاری استفاده می کند. بیشترین کاربرد این کد برای یافتن درایور قطعاتی است که ناشناس و یا کم یاب هستند. در این آموزش قصد داریم تا روش بدست آوردن این کد را برای شما توضیح دهیم:

بر روی MY COMPUTER کلیک راست کرده گزینه Manage را انتخاب می نماییم.
شناسه سخت افزار خود را بیابید+آموزش
بر روی گزینه Device Manager رفته و سخت افزار مورد نظر را انتخاب می کنیم.
شناسه سخت افزار خود را بیابید+آموزش
دستگاه خود را انتخاب و روی آن راست کلیک می نماییم.
شناسه سخت افزار خود را بیابید+آموزش
بر روی properties رفته و آن را انتخاب می کنیم.
شناسه سخت افزار خود را بیابید+آموزش
 Details را انتخاب نموده و از قسمت باز شده Hardware Ids را کلیک می نماییم.
شناسه سخت افزار خود را بیابید+آموزش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۳۱

در این این گزارش سعی شده تا بهترین روش انتخاب نام مناسب برای سایت را به شما آموزش دهیم.

دیگر هیچ نام خوبی برای سایت موجود نیست!

این جمله را بارها از زبان دیگران شنیده‌ایم و بیشتر به این معناست که تمام نام‌های مناسب قبلا اشغال شده‌اند.البته منظور از نام‌های مناسب،نام‌های کوتاه،شیک،گویا و البته با پسوند دات کام است. اما اگر کمی خلاق باشیم،همواره می‌توانیم نامی را که مناسب سایتمان باشد انتخاب نماییم.
سایت //در حال کار
قبل از اینکه شما بخواهید نام دامین مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید خواندن نکات ذیل بسیار ضروری و مهم می باشد.


۱) بهتر است نام انتخابی کوتاه باشد تا سریع ذهن بتواند آن را به خاطر بسپارد. از استفاده از کلمات طولانی خودداری کنید.

۲ ) نام دامینی را انتخاب کنید که راحت باشد یعنی تلفظ آن ساده و صریح باشد و به آسانی قابل حفظ باشد.

۳ )‌ تا جایی امکان دارد از کلمات دری و پشتو در نام دامنه استفاده نکنید و از معادل انگلیسی آن بهره بگیرید.این کار دلایل زیادی دارد یکی از ساده ترن دلایل آن این است که نام دامین همانند کلمه ای کلیدی برای سایت شما می باشد.برای مثال در صورتیکه شما سایتی برای فروش دارید کلمه shopping بسیار عامیانه تر می باشد.
سایت //در حال کار
۴ ) تا جایی که امکان دارد از کلماتی که به "ه” ختم میشوند یا در آنها حرف "او” استفاده شده برای نام دامنه خود استفاده نکنید. چون کاربر ممکن است دقیقا نام دامنه را به خاطر نداشته باشد و به طور مثال اگر نام دامنه شما saveh است save وارد کند و یا اینکه نام دامنه شما barun است و کاربر baroon وارد میکند.این برای کلمات فارسی بود اما در استفاده از واژه های انگلیسی هم از کلماتی که در آنها از Th استفاده شده و یا به e ختم شده اند تا انجا که مغزتان میتواند نام بهتری را انتخاب کند استفاده نکنید.
سایت //در حال کار
۵ ) در نام دامنه فقط میتوانید از حروف انگلیسی،خط تیره و اعداد استفاده کنید که بهتر است از خط تیره نیز بهره نگیرید.

۶) از کلماتی استفاده کنید که تایپ آن ساده باشد و کاربر دچار غلط تایپی نشود.

رعایت موارد فوق میتواند کمک زیادی زیادی به انتخاب نامی مناسب برای سایتتان کند.

البته به یاد داشته باشید که پسوند دامین نیز در نوع فعالیت سایت شما نیز نقش بسیار مهمی دارد. پسوند های مهم عبارتند از:
سایت //در حال کار
com = تجاری (commerical)

net = شبکه (network)

org = سازمانی (orgunization)

info = اطلاعاتی (information)

gov = دولتی (government)

edu = آموزشی (education)

af = افغانستان (afghanistan)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۵۲

اگر چه وای فای رایگان در اماکن عمومی برای خیلی ها خوشایند است ولی اینترنت رایگان عمومی می توانند دردسرهایی را برای کاربران ناآگاه ایجاد کند تا مجرمان و هکرهای اینترنتی از این فرصت استفاده کرده و وارد اطلاعات شخصی افراد و برنامه های شغلی آن ها شوند. 

خطرات استفاده از وای فای عمومی و چگونگی مقابله با ان

در دهه های اخیر رواج گسترده استفاده از اینترنت موجب شده تا مردم در بسیاری از امکان عمومی مثل کافی شاپ ها، رستوران ها، کتاب خانه ها  و ... به وای فای های عمومی متصل می شوند ولی کم اطلاعی از خطرهای اتصال به وای فای های عمومی می تواند موجب بروز مشکل در کامپیوتر و اطلاعات شخصی شان شود.

خطرات استفاده از وای فای عمومی و چگونگی مقابله با ان

راهکار های جلوگیری از هک
اولین راه مقابله با چنین خطراتی این است که به وای فای های عمومی سریعا متصل نشویم چراکه برخی از هکرها، هات اسپات های عمومی با نام های مشابه می سازند و مردم به دلیل تشابه نام به هات اسپات های تقلبی متصل می شوند و اینگونه متخلفان به راحتی اطلاعات آنها را هک میکنند.

از دیگر راه های پیشگیری این است که از صاحب مغازه نام دقیق وای فای را بپرسید. این اتفاق به خصوص در مورد وایرلس هایی که بدون پسورد وصل می شوند بیشتر است.
خطرات استفاده از وای فای عمومی و چگونگی مقابله با ان
یکی دیگر از عوامل هک شدن اطلاعات شخصی شما مربوط به سیستم های عاملی است که به طور خودکار اقدام به ساخت فایلهای حاوی اطلاعات شخصی می کند که به محض اتصال به وایرلس و بدون اطلاع کاربران این فولدرها با افراد دیگری که به آن وایرلس متصل هستند به اشتراک کذاشته می شوند. برای جلوگیری از این مشکل باید این گونه فایل های پیش فرض را غیر فعال و یا اطلاعات خود را در فولدر های اشتراک قرار ندهید و یک فولدر شخصی درست کنید و اطلاعات خود را آنجا ذخیره کنید. می توانید روی اطلاعات خود رمز بگذارید.
خطرات استفاده از وای فای عمومی و چگونگی مقابله با ان
هکرها از ابزار و نرم افزارهای خاصی مثل اسنیفر بهره می برند و اطلاعات فرد را از طریق ( man-in-the-middle attack) به سمت خود هدایت می کنند. برای جلوگیری از این رخداد بهتر است از VPN یا شبکه خصوصی استفاده کنید. و یا وقتی که وای فای عمومی وصل می شوید اطلاعات شخصی خود را در آنجا قرار ندهید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۹

براساس اختراعی که در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسیده اپل به دنبال قرار دادن دو دوربین در پشت آیفون ۷ است ، تازه ترین گزارشها حاکی است که این شرکت در گام بعدی به دنبال دو تایی کردن دوربین آیفون است.

آیفون 7//در حال کار

یکی از این دوربینها قرار است یک دوربین تله فوتو و دیگری یک دوربین با زاویه نرمال تا واید است که در حال حاضر روی مدلهای آیفون قرار دارد. دیافراگم، فاصله کانونی و مشخصات احتمالی دیگر این دو دوربین مطرح شده اما هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نیست.

تنظیم دو دوربین متفاوت در پشت گوشی یک کار خارق العاده است. ما این موضوع را پیشتر در اچ.تی.سی وان ام ۸ که یکی از بهترین دوربین‌های سالهای اخیر را داشته، دیده‌ایم.
آیفون 7//در حال کار
این اختراع در اکتبر ۲۰۱۳ به ثبت رسیده و احتمالا در آیفون ۶ اس یا آیفون ۷ بکار گرفته خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۴
سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت:خریداران بهتر است که پیامک بانک خود را فعال کنند،ضمن آن که باید به استفاده از کیبورد مجازی در خریدهای اینترنتی دقت داشته باشند و از رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده خودداری کنند.
وی ادامه داد:برای صحت نماد این فروشگاه ها با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی،صفحه ای برای شما باز می شود که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است.
چرا تغییر رمز دوم کارت پس از هر خرید آنلاین ضروری است؟
وی به جایگاه فضای مجازی در زندگی امروز بشر نیز اشاره کرد و گفت:امروزه ارتباط از طریق فضای مجازی از جایگاه ویژه ای در بین نسل جوان برخوردار است اما متاسفانه عده زیادی هنوز در برقراری ارتباط از طریق این فضا دچار فقر فرهنگی هستند.

اسماعیلی به معایب و محسنات شبکه های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: : همان گونه که شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی زندگی می‌توانند تاثیر گذار باشند در شکل گیری هویت و ابعاد اقتصادی،اجتماعی و حتی سیاسی هم بی تاثیر نخواهد بود.

رییس پلیس فتا استان کرمان استفاده از فضای مجازی را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت : در حال حاضر استفاده صحیح از فضای مجازی می‌تواند به عنوان ابزاری مناسب برای گسترش افکار و اندیشه ها محسوب شود اما هر نرم افزار جدیدی که به کشور وارد می شود باید فرهنگ منطبق با آن هم به وجود آید.
چرا تغییر رمز دوم کارت پس از هر خرید آنلاین ضروری است؟
سرهنگ اسماعیلی در پایان تسلط والدین بر فناوری های روز دنیا را ضرروی و باعث کاهش آسیب ها دانست و تصریح کرد: چنان چه خانواده ها نسبت به شیوه های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می آید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۲
تنها استفاده Kinect در مورد بازی‌های رایانه‌ای نبوده بلکه می‌توان از آن در تمامی موارد سرگرمی همانند تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی نیز استفاده نمود.

این وسیله توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده‌ است و بر روی دستگاه بازی ایکس باکس ۳۶۰ قابل استفاده‌ است. 
مرجع این وسیله بر پایه یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاه مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها برای تشخیص عمق تصاویر است و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی (RGB) است برای تشخیص تصاویر می‌باشد.  

این دوربین به کاربران ایکس باکس ۳۶۰ اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترلگری بتوانند تمامی اجزای موجود بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند.
این دوربین حتی توانا به درک و تشخیص صداهای کاربر خود نیز می‌باشد و با تشخیص آنها قادر به انجام فرمان آمده از سوی کاربر است. 

پک کامل این دستگاه شامل یک دستگاه «ایکس باکس ۳۶۰ باریک» با حافظهٔ ۲۵۰ گیگابایت به همراه بازی «ماجراجویی‌های Kinect » و یک دستگاه دوربین Kinect است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۰
نرم افزار wise care 365 یکی از ابزارهای حرفه ای  در زمینه بهینه سازی سیستم عامل می باشد. در این گزارش گام به گام سرعت سیستم عامل خود را به کمک این برنامه کاربردی افزایش می دهیم.

گام اول:
راه اندازی و فعال کردن این برنامه بر روی کامپیوتر

هنگامی که برای اولین بار این برنامه را راه اندازی می کنید یک پنجره برای پرسیدن نام کاربری، آدرس ایمیل و کد فعال سازی، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.
مراحل راه اندازی نرم افزار wise care 365-در حال کار
گام دوم:
پس از تکمیل و راه اندازی برنامه در مرکز پنجره خود دکمه بزرگ «check up» را مشاهده می کنید. فشردن این دکمه سیستم شما را بطور کامل بررسی می کند و تمامی فایل های بی مصرف، کلیدهای رجیستر نامعتبر و... را یافته و به شما نمایش می دهد.
مراحل راه اندازی نرم افزار wise care 365-در حال کار
گام سوم: 
اسکن سیستم را شروع کنید، برنامه تمام نتیجه اسکن و فایل های بی مصرف را در پایان با جزییات نمایش می دهد.
مراحل راه اندازی نرم افزار wise care 365-در حال کار
1.جزییات فایل های بی مصرف مانند: فایل های ایجاد شده توسط ویندوز و برنامه های نصب شده در سیستم، فایل های ورود به سیستم و .... که با عنوان «junk file» نمایش داده می شود.
مراحل راه اندازی نرم افزار wise care 365-در حال کار
2.بعلاوه شما می توانید برخی از رجیسترهای نامعتبر مانند مسیرهای نامعتبر و تاریخچه فایل ها را پیدا کنید.
مراحل راه اندازی نرم افزار wise care 365-در حال کار
گام چهارم:
برای خلاص شدن از این فایل های بی مصرف که فقط باعث کند شدن سیستم شما می شود با فشردن دکمه «fix» در عرض چند دقیقه سرعت سیستم خود را بالا می برید.
مراحل راه اندازی نرم افزار wise care 365-در حال کار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۷
اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. 
  
 اتصال باسیم 
 
انواع اتصال با سیم،ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.  
 
اتصال بدون سیم 
 
این نوع اتصال در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد استفاده می شود که در آن سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم وجود دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد. 
 
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود،همچنین فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های 3G و 4G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت نسبت به اتصال با سیم، کندتر و گران‌تر است.
تفاوت wifi و wireless چیست؟
 وای-فای (Wi-Fi) 
 
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارت بهتر یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید. 
 
گفتنی است این نوع ارتباط  برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند.  
 
به عبارت دیگر  Wi-Fi  فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می‌شود. 
 
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد. 
  
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود.اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند. 
 
اما نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد. 
  
Wireless 
 
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. 
 
از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد. 
 
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کند. 
 
شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند. 
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد. 

تفاوت wifi و wireless چیست؟
در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود. 
 
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۳

باز هم کمپانی چینی ویوو رکورد شکست. اولین گوشی دنیا مجهز به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیسکلی را با نام Vivo 5X Pro معرفی کرد.

گوشی با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیسکلی

البته لازم به ذکر است که در دوربین جلوی ویوو ایکس ۵ پرو از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده اما این دوربین قادر به ثبت تصاویری با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل می باشد. ویوو همچنین از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی هم در قسمت پشت این گوشی استفاده کرده است.

گوشی با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیسکلی

گوشی چینی Vivo 5X Pro قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان بوده و از شبکه ۴G پشتیبانی می کند. ویوو از سیستم عامل اندروید ۵ در این تلفن هوشمند استفاده کرده و بزودی قرار است این محصول را با قیمت ۴۴۳ دلار به بازار عرضه کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۰