کلبه علم و دانش

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

یکی از مشکلاتی که در همین چند سال، از بوجود آمدن پدیده‌ی خرید اینترنتی وجود دارد عدم اطلاع کاربران از نکات ریزی است که سبب می‌شود خرید آنلاین به منبعی برای سودجویان جهت اخاذی از کاربران تبدیل شود.
اگر قصد دارید امنیت را تا آن‌جا که ممکن است در فرآیند خرید برقرار کنید، با ما همراه باشید تا هفت نکته‌ی مفید و کاربردی این حوزه را فرا بگیرید.

۱. استفاده از آخرین نسخه‌ی مرورگر
شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی مرورگرهای اینترنتی با انتشار نسخه‌ی جدیدی از محصول خود، قابلیت‌های امنیتی بیشتری به آن اضافه می‌کنند تا فضایی امن‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی برای کاربر به وجود آید. این که شما از کدام مرورگر اینترنتی استفاده می‌کنید خیلی مهم نیست، مهم این است که از آخرین نسخه‌ی آن مرورگر استفاده کنید. البته در بین مرورگرهای مختلف می‌توان گفت Mozilla Firefox و Goole Chrome بالاترین میزان امنیت برای کاربران را فراهم می‌کنند.

۲. خرید از سایت‌های شناخته‌شده
سایت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای تلفن همراه خود شارژ خریداری کنید اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه تایید شده‌اند. همین مورد در حوزه‌های مختلف نیز وجود دارد، پس بهتر است که به آن توجه کرد.

۳. اطلاع از وضعیت امنیت سایت
یکی از پروتکل‌هایی که از آن جهت تبادل اطلاعات به صورت رمزنگاری شده استفاده می‌شود HTTPS نام دارد. فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از این پروتکل، فرآیند خرید را در فضایی امن پیاده‌سازی می‌کنند. پس اگر برای خرید آنلاین خود به سایتی مراجعه کردید و در نشانی آن خبری از این پروتکل نبود بلافاصله از خرید خود منصرف شوید. معمولا تمام بانک‌های کشور در صفحه‌ی پرداخت خود نکاتی را جهت بررسی این وضعیت به کاربر گوشزد کرده‌اند.

۴. استفاده از کارت‌های اعتباری
در کشور ما اکثر بانک‌ها کارت‌های خرید نقدی (debit) ارائه می‌دهند و تعداد محدودی نیز کارت‌های خرید اعتباری (credit) تفاوت این دو کارت در نحوه‌ی پرداخت است، به این معنی که در کارت‌های نقدی تا زمانی که پول در حساب نباشد امکان خرید وجود ندارد اما در مورد کارت‌های اعتباری این مورد صادق نیست. پس اگر کارت اعتباری و نقدی دارید توصیه می‌شود از کارت اعتباری جهت خرید آنلاین استفاده کنید.

۵. حفاظت از اطلاعات شخصی
اطلاعاتی از جمله رمزدوم کارت، CVV2  و تاریخ انقضا را نباید در هیچ سایتی ذخیره کنید. حتی اگر در حال وارد کردن این اطلاعات در سایت بانک خود هستید و مرورگر از شما درخواست می‌کند که این اطلاعات را در حافظه‌ی خود ذخیره سازد، بهتر این است که شما این کار را نکنید چرا که طی مرور زمان نگهداری این اطلاعات در مرورگر دردسرساز خواهد شد.

۶. گذرواژه امن
هنوز از ۱۲۳۴ یا کلمه‌ی password استفاده می‌کنید؟ درست است که به یاد داشتن چنین ترکیب‌های ساده‌ای برای کاربر ساده است اما به یاد داشته باشید که حدس زدن این موارد برای هکر یا فرد ناشناسی که قصد دارد اطلاعات شما را به سرقت ببرد، بسیار آسان است. پس بهتر است از گذرواژه‌های ترکیبی با طول حداقل 8 که از حروف کوچک، بزرگ، نمادها و اعداد تشکیل شده‌اند استفاده کنید.

۷. بررسی حساب بانکی
بهتر است پس از انجام خرید آنلاین حساب بانکی خود را بررسی کنید تا از میزان مبلغ پرداختی اطمینان حاصل شود. این مورد آخر نسبت به قبلی‌ها خیلی به امنیت ربط ندارد اما رعایت کردن آن باعث می‌شود که کاربر از تکمیل فرآیند خرید اطمینان پیدا کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۳۷

اتحادیه بین‌المللی مخابرات موسوم به ITU هشدار می‌دهد که آسیب پذیری‌های خطرناکی در فن‌آوری تلفن همراه وجود دارد که حداقل ۵۰۰ میلیون دستگاه تلفن همراه را در معرض حملات از راه دور هکرها قرار داده است.
این آسیب پذیری‌ها که توسط یک شرکت آلمانی با نام Security Research کشف شده، به هکرها اجازه می‌دهد تا از راه دور کنترل کامل تلفن همراه را به دست گرفته و همچنین برخی از سیم کارت‌ها را همنوع سازی کنند.محققان امنیتی Security Research اعلام کردند که هکرها می‌توانند از سیم کارت‌های هک شده برای ارتکاب جرایم مالی یا انجام جاسوسی‌های الکترونیکی استفاده کنند. زمانی که هکر یک سیم کارت را کپی کند، می‌تواند از آن برای انجام تماس و ارسال پیامک استفاده کند و خود را به عنوان صاحب تلفن معرفی کند. البته روش‌های حمله‌ای که به تازگی شناسایی شده است تنها امکان دسترسی به داده‌های ذخیره شده بر روی سیم کارت را فراهم می‌آورد.به این ترتیب برنامه‌های پرداخت موبایل که داده‌هایشان را خارج از سیم کارت نگهداری می‌کنند، نسبت به این شیوه هک آسیب پذیر نیستند. با این حال کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند حتی هنگامی که داده‌ها در خارج از یک سیم کارت ذخیره می‌شوند، احتمال دارد در معرض آسیب پذیری‌های مختلف دیگر قرار بگیرد. گفته می‌شود که تمامی تلفن‌های هوشمند آیفون اپل و گوشی‌های اندرویدی بدین روش آسیب پذیر هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۳۴

اگر قصد دارید کامپیوتر، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود را دور بیندازید، هدیه دهید یا اینکه بفروشید، یک مشکل بزرگ وجود دارد که شاید به آن توجه نکنید و آن اینکه اگر اطلاعات موجود برروی این دستگاهها را به خوبی پاک نکنید، ممکن است قربانی حملات سرقت هویت شوید.

کاربران رایانه باید توجه داشته باشند که برای از بین بردن اطلاعاتی که نمی خواهند در اختیار فرد دیگری قرار گیرد پاک کردن فایلها با ابزارهای معمول سیستمی کافی نبوده و این ابزارها تهدیدها و حملات سرقت را برطرف نمی کنند بلکه باید کار پاکسازی دستگاه خود را بسیار عمیق تر و با دقت بیشتری انجام دهند.

 براین اساس در راستای حفظ امنیت اطلاعات در رایانه کاربران خانگی  به چند روش پاکسازی داده ها اشاره مینماییم.

راه حلی برای پاکسازی درایو سخت کامپیوتر

حذف کردن فایلها و برنامه ها و سپس پاک کردن تمامی داده ها از سطل آشغال (Recycle Bin) برای کاربری که قصد دارد کامپیوتر خود را دور بیندازد کار تقریبا بیهوده ای است؛ می توان گفت که هرکسی می تواند به سادگی و با استفاده از ابزارهای معمول در دسترس، داده هایی را که به این روش پاک شده اند بازیابی کند.

حتی اگر کاربر درایو سخت خود را فرمت مجدد کند، باز هم اگر کسی بخواهد می تواند داده های پاک شده آن را مجددا بازیابی کند؛ براین اساس این موضوع می تواند یک مساله جدی باشد.
در سال ۲۰۰۳، دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه علوم کامپیوتر دانشگاه ام آی تی، ۱۵۸ درایو سخت استفاده شده را از eBay و سایر منابع خریداری کردند که در این میان فقط داده های ۱۲ درایو به خوبی پاک شده بودند. اگرچه نزدیک به ۶۰ درصد از این درایوهای سخت مجددا فرمت شده بودند و بر روی حدود ۴۵ درصد از آنها هیچ فایلی موجود نبود؛ این درایوها حتی نمی توانستند بر روی یک کامپیوتر نصب شوند اما این دانشجویان توانستند با استفاده از یک سری ابزارهای خاص، داده های آنها را بازیابی کنند. آنها بیش از ۵۰۰۰ شماره کارت اعتباری، رکوردهای مالی شخصی و شرکتی، رکوردهای پزشکی و ایمیلهای شخصی را کشف کردند.

کاربر برای حفظ امنیت داده های خود باید از یک برنامه پاکسازی دیسک (به خصوص برنامه ای که مورد تایید استانداردها باشد) استفاده کند؛ این برنامه ها کل درایو سخت را چندین بار با داده های مختلف بازنویسی می کنند و این اطمینان را ایجاد می کنند که داده های اصلی به هیچ عنوان قابل بازیابی نیستند. البته در صورت استفاده از این برنامه ها باید صبور بود چرا که ممکن است پاکسازی کل درایو سخت چندین ساعت به طول بینجامد.

در صورتیکه کاربر از Mac استفاده می کند می تواند از Disk Utility که بر روی سیستمهای اپل جاسازی شده است استفاده کند؛ این ابزار را می توان در فولدر Applications/Utility یافت. همچنین می توان از برنامه های متفرقه نیز برای این کار استفاده کرد؛ این برنامه ها محتویات یک فایل را چندین بار بازنویسی می کنند و درایو سخت محلی، درایوهای سخت شبکه و درایوهای CD را کاملا پاکسازی می کنند.

پاکسازی تلفن‌های موبایل، تلفن‌های هوشمند و رایانه های لوحی

تلفنهای هوشمند و رایانه های لوحی کل زندگی کاربر را از لیستهای تماس، ایمیلها، رکوردهای تلفنهایی که زده است و تلفنهایی که به وی شده تا اطلاعات رسانه های اجتماعی و غیره را در یک بسته کوچک قرار می دهند و بنابراین بسیار مهم است که کاربر اطمینان حاصل کند که سایرین قادر نیستند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

یک راه حل برای این مشکل این است که کاربر برنامه ها و اطلاعات تماس خود را یکی یکی حذف کند اما احتمال انجام این کار به صورت موثر تقریبا نزدیک به صفر است. بنابراین کاربر باید به نحوی تلفن خود را به طور کلی ریست کند که داده های آن را حذف کرده و آن را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگرداند.

نحوه انجام این کار به نوع سیستم عامل و همچنین گاهی به دستگاه کاربر بستگی دارد براین اساس دستوراتی که در گزارش ارائه شده دستوراتی عمومی است که باید در مورد اغلب دستگاهها کارساز باشند، اما به هر حال بهتر است کاربر به راهنمای دستگاه خود نیز نگاهی بیندازد تا از کار خود مطمئن شود.

پاکسازی سیستم عامل آندروئید

کاربر برای نسخه های پیش از آندروئید ۴٫۰ باید کلید Menu را از اسکرین Home فشار داده و Settings/Privacy/Factory data reset را انتخاب کند؛ با این کار هشداری به کاربر نمایش داده خواهد شد که باید در این هشدار بر روی Reset phone کلیک کند.

همچنین اگر کاربر کارت SD در تلفن خود دارد و نمی خواهد از داده های آن در تلفن بعدی خود استفاده کند باید اطمینان حاصل کند که گزینه Erase SD card را نیز انتخاب کرده باشد.

برای آندروئید ۴٫۰ یا نسخه های پس از آن نیز کاربر باید به بخش Settings رفته و به دنبال  Backup and reset بگردد و آن را انتخاب کرده و سپس در صفحه بعدی بر روی  Factory data reset کلیک کند. در این مرحله با یک پنجره هشدار با فهرستی از حسابهای کاربری که در حال حاضر داخل آنها است مواجه می‌شود.

پاکسازی رایانه های دارای سیستم عامل iOS

کاربران iOS نسخه ۵ برای پاکسازی سیستم خود باید به بخش Settings/General/Reset رفته و Erase all Content and Settings را انتخاب کنند. البته این اقدام مخصوص iOS نسخه ۵ بوده و ممکن است این پروسه برای سایر نسخه های این سیستم عامل تا حدی متفاوت باشد.

پاکسازی سیستم عامل Windows Phone ۷

برای پاکسازی سیستم عامل ویندوزفون ۷ کاربر باید به اسکرین Home رفته و بر روی Application Menu Key کلیک کند؛ سپس Settings/ System/About/ را انتخاب کرده و بر روی دکمه Reset your phone ضربه بزند.

پاکسازی سیستم عامل بلک بری

کاربران سیستم عامل بلک بری نیز برای پاکسازی سیستم عامل دستگاه خود باید به بخش تنظیمات Options/Security options/General settings رفته و بر روی منو کلیک کرده و سپس گزینه Wipe Handheld را انتخاب کنند.
اکنون کاربر می تواند با آسودگی خاطر، دستگاه خود را به فروش رسانده، هدیه داده و یا دور بیندازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۳۱

 امروز بیش از 30-40 شرکت اقدام به تولید آنتی ویروس برای کاربران خانگی، شرکتی (تحت شبکه) و مراکز داده و محیط‌های مجازی و ابری می‌کنند.

انتخاب از بین این همه محصول آنتی ویروس طبیعیست که کار مشکلی است و نیاز به دقت و مطالعه دارد.

ما در این یادداشت درباره برند صحبت نمی کنیم و برای انتخاب برند مورد نظرتان به دیگر یادداشتها و خبرهای دیسنا مراجعه نمائید :

محصولات آنتی ویروس از لحاظ نوع کاربری به 3 گروه اصلی تقسیم می شوند:
1- آنتی ویروسهای خانگی 

2- آنتی ویروسهای تحت شبکه 

3- آنتی ویروس تحت شبکه برای شبکه های بسیار بزرگ و با ویژگی‌های امنیتی خاص


عموم شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس فقط آنتی ویروسهای گروه 1 و 2 را تولید می‌کنند.

وب روت ، بیت دفندر ، کسپرسکی ، اف-سکیور ، جی دیتا ، آویرا ، ای ست و پاندا از جمله این شرکت‌ها هستند.

شرکت یا شرکت‌هایی که محصولات هر 3 گروه را تولید کنند اندک هستند که می‌توان به ترند میکرو ، سایمنتک و مکافی اشاره کرد.

البته برخی شرکت‌ها نیز محصولاتی برای تأمین امنیت اطلاعات در محیط‌های ابری ( کلـود ) عرضه کرده‌اند که می‌توان به شرکت امنیتی ترند میکرو ( Trend Micro ) اشاره کرد.

در این بین شرکت انگلیسی بولگارد ( BullGuard ) فقط آنتی ویروس خانگی عرضه می‌کند.

حال فرض کنید کاربر خانگی هستید و یا یک دفتر کاری کوچک با تعداد کمی کامپیوتر و البته از سیستم عامل‌های سروری مثل ( ویندوزهای 2003 - 2008 و 2012 ) استفاده نمی کنید .

این گروه از کاربران چه محصولاتی را می‌توانند انتخاب کنند و با چه ویژگی‌هایی:

1- آنتی ویروس ها ( AntiVirus ):

محصولات آنتی ویروس یک حفاظت حداقلی را برای کاربران فراهم می‌کنند و ویژگی‌های اضافی ندارد.

این محصولات برای کاربرانی که اینترنت استفاده نمیکنند مناسب است و در بین همه محصولات آنتی ویروس قیمت پایین تری دارند .

2- اینترنت سکیوریتی‌ها ( Internet Security ):

ضد ویروس‌های اینترنت سکیوریتی به صورت پایه‌ای شامل تمام ویژگی‌های آنتی ویروس ( AntiVirus )، فایروال ( Firewall ) و آنتی اسپم ( ضد هرزنامه ) هستند.

برخی شرکت‌ها به این گروه از محصولات خود ویژگی‌های بیشتری نیز افزوده‌اند مانند کنترل والدین بر فرزندان، حفاظت از اطلاعات حساس، بهینه سازی سیستم ( System Tune ) و مدیریت پسوردها.

3- حفاظت کامل ( Maximum Security , 360 , Total Security , Complete Security ):

این محصولات همه ویژگی‌های امنیتی مورد نیاز کاربر را دارا می باشند.

مقابله با همه تهدیدات دیجیتالی ، داشتن ویژگیهای فایروال ، مدیریت والدین بر فرزندان ، بهینه سازی سیستم ، پاک کردن امن فایلها ، قابلیت نصب بر روی دستگاه های دیجیتالی مختلف با سیستم عاملهای متفاوت ، فضای ذخیره سازی و پشتیبان گیری آنلاین براساس کلود ، مدیریت پسوردها و ....)

* کاربران با انتخاب یکی از محصولات فوق می‌توانند امنیت تجهیزات خود را که سیستم عامل‌های ویندوز XP , Vista , 7 , 8 ، اندروید ، اپل مکینتاش و یا ویندوز موبایل و بلک بری استفاده می‌کنند تأمین کنند.

آنتی ویروس برای شبکه‌های کامپیوتری 

دارندگان شبکه های کامپیوتری باید با توجه به ویژگی‌هایی که نیاز دارند به سراغ محصولات گروه 2 و یا 3 بروند.

برای خرید آنتی ویروس‌های تحت شبکه پس از انتخاب کمپانی که علاقه مند به استفاده از محصول آن هستید با شرکتی که محصولات آن کمپانی ضد ویروس را در ایران ارائه می‌دهد تماس بگیرید.

ویژگی‌هایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید:

- کنسول مدیریتی تحت وب 
- کنسول مدیریتی تحت اینترنت ( کلود )
- رمزنگاری فایلها 
- کنترل ورودی و خروجی ها ( USB Devices )
- Virtual Patching
- فایروال پیشرفته ( IDF )
- پتچ مجازی ( Virtual Patching )
- DLP : Data Loss Prevention
- حفاظت از موبایل و تبلتها
- حفاظت از سرویسهای Microsoft Exchange 
- قابلیت کنترل منابع سیستم هنگام اسکن دوره ای سیستمها
- رمزنگاری ایمیلها 
- حفاظت از پورتالها ( Portal Protect )
- پشتیبانی 24 ساعته / 7 روز هفته به صورت بالادرنگ

توجه داشته باشید
1. اگر شرکت تولید کننده آنتی ویروس قادر به ارائه سرویس و پشتیبانی مناسب نباشد، شرکت ایرانی فروشنده محصولاتش نیز هر چقدر هم تلاش کند نمی‌تواند خدمات مناسبی را به شما ارائه دهد.

2.مراقب باشید ، همانطور که نسخه های جعلی و تقلبی آنتی ویروس‌های خانگی به وفور در ایران به فروش می رسند، ضد ویروس‌های تحت شبکه زیادی نیز به صورت تقلبی و غیر معتبر در ایران توزیع می شود.

حفاظت خاص از مراکز دیتا سنتر و محیط‌های مجازی و کلود ( ابری ) 

برای تهیه این راهکارهای نیز باید مستقیم به سراغ کمپانی‌های بزرگ امنیتی بروید و انتخاب خود را انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۳۰

امنیت کامپیوترامروزه به دلیل گسترش وسیع دنیای مجازی اینترنت بسیار ضروری گشته است.اقلب کاربران با این تصور که با نصب یک آنتی ویروس قادرند در مقابل تمام برنامه های مخرب ایمن بمانند، باید بدانید برنامه های مخربی با نام تروجان وجود دارد که بسیار قدرتمند و حرفه ای طراحی می شوند و اکثر آنتی ویروس ها توان شناسایی و از بین بردن تمام این تروجان ها را ندارند.

تروجان به نرم افزار مخربی گفته می شود که توسط یک هکر یا فرد آشنا با برنامه نویسی نوشته و طراحی می شود به راحتی از طریق اینترنت و یا راههای ورودی دیگر به رایانه ی شما وارد می گردد و به صورت مخفیانه شروع به ارسال اطلاعات شما برای شخص ثالث می نماید. پس از بین بردن این برنامه مخرب بسیار ضروری بوده و برای حفاظت از اطلاعات شخصی و امنیت اینترنت بسیار پر اهمیت می باشد.

برنامه Anti-Trojan Elite نام نرم افزاری است که سایت یک موبایل تهیه دیده و قادر است به طور تخصصی با بانک اطلاعاتی جامع و قابل به روز کردن، تمام تروجان های به روز را که به اینترنت وارد می گردند شناسایی و از فعالیت آنها و دزدی اطلاعات جلوگیری به عمل آورد. برخی از تروجان ها به صورت فایل سیستمی وارد رایانه می شوند و اکثر آنتی ویروس ها از شناسایی و حذف اینگونه فایل ها عاجزند. ولی نرم افزار آنتی تروجانAnti Trojanبه راحتی این فایل های را تشخیص داده و یا حذف و یا از فعالیت آنها جلوگیری به عمل می آورد تا امنیت شما تامین گردد. با این نرم افزار که می تواند یک مکمل برای آنتی ویروس شما واقع گردد شما قادرید به راحتی در مقابل تمام انواع تروجان ها ایمن بمانید.

عملکرد این نرم افزار تنها معطوف به جلوگیری از ورود و فعالیت تروجان ها نیست، بلکه به راحتی قادر است تمام فایل های نفوذی و هک ها را شناسایی و از ورود و فعالیت آنها در رایانه ی شما جلوگیری کند که در امنیت اطلاعات شما می تواند نقش بسزایی به عمل آورد. این نرم افزار همچنین به عنوان یک فایروال یا یک دیوار آتش در رایانه ی شما عمل می کند و حتی قبل از ورود برنامه های مخرب آنها را حذف و قبل از فعالیت در رایانه شما جلوی آنها را می گیرد.

شاید فکر کنید ممکن است فایلی را این نرم افزار به عنوان تروجان شناسایی کند که یکی از فایل های ضروری سیستم شما می باشد و باعث مختل شدن کارهای شما گردد، ولی باید این نکته را بدانید که این نرم افزار قبل از حذف فایل از شما اجازه گرفته و همچنین از آن یک پشتیبان تهیه می کند که با وجود عدم فعالیت به برگرداندن فایل های به اشتباه حذف شده شما کمک می کند. این نرم افزار Trojan Remover با به روز رسانی دائمی می تواند امنیت کامل شما در برابر برنامه ها و افراد جاسوس حفظ نماید.

قابلیت ها و امکانات اصلی نرم افزار آنتی تروجان
    * پشتیبانی کامل از دیسک سخت و پشتیبانی از اسکن حافظه
    * حفاظت و انجام نقش یک دیوار آتش قدرتمند در مقابل افراد و نرم افزار های جاسوسی و تروجان      ها
    * امکان اسکن و بررسی فایل های فشرده همچون RAR , ZIP
    * امکان شناسایی فایل های سیستمی که توسط برنامه های مخرب و تروجان ها ایجاد می شود
    * قابلیت تعمیر کامل اینترنت اکسپلورر و ابزار رجیستری در صورت صدمه دیدن
    * به روز رسانی بسیار خوب برای شناسایی تمام نرم افزار های مخرب جاسوسی
    * سرعت پاسخ گویی بالای نرم افزار در اجرا و نصب نرم افزار
    * محیط کاربری ساده و بسیار کاربردی با امکانات بالا
    * سازگاری با اکثر نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز 7 و ویندوز ویستا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۲۷

سیستم عامل اندروید اطلاعات شما در شبکه‌های وای فای در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعات فاش شده جدید،سیستم عامل اندروید از نسخه 3.2 به بعد با یک مشکل بزرگ امنیتی مواجه است و حریم خصوصی کاربران خود را نقض می‌کند.

به گفته این گزارش ،در صورتی که کاربران سیستم عامل اندروید به شبکه‌های اینترنت بی‌سیم متصل شوند افراد دیگری که به آن شبکه متصل هستند می‌توانند به اطلاعات فرد دسترسی داشته و وارد تلفن‌همراه یا تبلت وی شوند.
هنوز مشخص نیست که گوگل برای رفع این نقص چه برنامه‌ای را در نظر دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۱۴

اگرچه دستگاه‌های اندرویدی دارای ابزاری هستند که همه اطلاعات دستگاه از قبیل تنظیمات رایانامه را حذف می‌کند، اما این ابزار برای حذف همیشگی اطلاعات کارساز نخواهد بود و اطلاعات پاک‌شده با روش‌هایی قابل بازیابی می‌باشند.  محققان آزمایشگاه امنیتی Avast گزارش داده‌اند که گزینه‌ی بازگردانی به حالت کارخانه یا «Factory Reset» که به صورت پیش‌فرض در این دستگاه‌ها تعبیه شده است، روش مناسبی برای حذف اطلاعات کاربر از دستگاه نیست.Avast و سایر شرکت‌های امنیتی ابزار‌های رایگان و یا حتی غیررایگان حذف اطلاعات برای دستگاه‌های اندروید ارائه کرده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد که می‌توان با طی کردن چند گام بیش‌تر، اطلاعات دستگاه را به درستی حذف کرد.
گام اول: رمز‌گذاری اطلاعات  
قبل از شروع به پاک کردن اطلاعات دستگاه بهتر است آن‌ها را رمز‌گذاری کنید تا حتی در صورت بازیابی، اطلاعات برای سایرین غیرقابل استفاده باشد و برای رمز‌گشایی یک کلید محرمانه نیاز باشد.  برای رمز‌گذاری دستگاه اندرویدی خود، وارد تنظیمات دستگاه شوید، سپس بخش Security یا امنیت را انتخاب کنید و گزینه‌ی رمز‌گذاری تلفن همراه یا Encrypt phone را انتخاب کنید.
گام دوم: بازگردانی به حالت کارخانه
مراحل بازگردانی به تنظیمات کارخانه را یک بار دیگر انجام دهید، برای این‌کار از بخش تنظیمات گزینه‌ی Backup & Reset را انتخاب کنید و سپس بازگردانی به تنظیمات کارخانه را اجرا کنید.
گام سوم: بارگذاری داده‌های بی‌مصرف
معمولاً گام‌های اول و دوم برای اکثر افراد کافی است، اما اگر قصد دارید لایه‌های حفاظتی بیش‌تری برای اطلاعات شخصی خود ایجاد کنید، حافظه‌ی تلفن همراه خود را پس از این‌که گام‌های اول و دوم را پر کردید با داده‌های جعلی مانند تصاویر، فیلم‌ها و البته دفتر‌چه‌تلفن جعلی پر کنید.
گام چهارم: مجدداً بازگردانی به حالت کارخانه
مجدداً وارد تنظیمات شوید و مراحل بازگردانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید.حتی اگر باز هم احساس می‌کنید اطلاعات حساسی دارید که ممکن است بازیابی شوند، گام‌های ۱ تا ۴ را چندین بار تکرار کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۰۹
​شرکت سنگاپوری COSEING  اعلام کرد پس از بررسی آنتی ویروس‌های چندین شرکت امنیتی ، در 14 تای آنها نقص امنیتی یافته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: به گزارش دیسنا به نقل از PCWorld به طور معمول برنامه های آنتی ویروس برای حفاظت از کاربران و اطلاعات در برابر طیف وسیع حملات و تهدیدات سایبری طراحی شده اند و مورد استفاده کاربران قرار میگیرند .
ولی بررسی های یک شرکت امنیتی سنگاپوری باعث نگرانی های جدی است .
طی بررسی های یکی از محققین این شرکت ، محصولات آنتی ویروس بسیاری از شرکتهای ضد ویروس دارای نقص های امنیتی متعدد می باشد که میتواند مورد سوء استفاده خلافکاران سایبری و تهدیدات سایبری قرار گیرند .
آقای Joxean Koret که محقق امنیتی در شرکت COSENIG است سال گذشته به صورت تفننی اقدام به بررسی آنتی ویروسهای شرکتهای مختلف نموده و در آنتی ویروسهای 14 شرکت تولیدکننده آنتی ویروس نقصهای جدی امنیتی و یا نقص در طراحی موتور آنتی ویروس یافته است .
از جمله شرکتهایی که در آنتی ویروس های آنها نقص های امنیتی و یا نقص در طراحی موتور مشاهده شده میتوان به کسپرسکی ( کاسپرسکی Kaspersky ) ، بیت دفندر  ( بیت دیفندر ) ، آویرا ( Avira ) ، پاندا سکیوریتی ، نود32 ( NOD32 - ESET ) ، آیکاروس ( Ikarus ) ، ای اسکن ( eScan - MicroWorld ) ، دکتر وب ( Dr. Web ) ، ای وی جی ( AVG ) ، فورتینت ( Fortinet ) ، اف پروت ( F-Prot ) ، آوست ( Avast ) ، اف-سکیور ( F-Secure ) و ClamAV و .... اشاره نمود .
عدم استفاده از پروتکل HTTPS برای دریافت آپدیتها و انتقال اطلاعات و نقص در طراحی موتور آنتی ویروس باعث می شود تا خلافکاران سایبری و هکرها به سیستم کاربر حمله کرده و کنترل آن را در دست بگیرند از جمله موارد مشکلاتی است که در آنتی ویروس های این شرکتها دیده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۰۵

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: وب سایت موزیلا در یک گزارشی اعلام داشت که برای حدود یک ماه آدرس ایمیل و کلمات عبور رمز شده کاربرانش از درون پایگاه داده ی این سایت به بیرون درز کرده است.
به گزارش سایت موزیلا حدود 76000 آدرس ایمیل کاربران در شبکه توسعه موزیلا(MDN) به همراه حدود 4000 کلمه عبور رمز شده در پایگاه داده این سایت به بیرون درز کرده است. این نشت اطلاعات از حدود تاریخ 23 ژوئن و به مدت یک ماه ادامه داشته است.
از آنجایی که ممکن است رمز عبور کاربران در شبکه توسعه دهنده موزیلا (MDN) با رمز عبور آنها در سایت های دیگر شبیه هم باشند، توصیه می شود که کاربران رمز عبور خود را به سرعت تغییر دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۵۷

تلفن های هوشمند کشور چین این روزها به فروش بالایی در دنیا دست یافته اند. Star N9500 یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند چینی است. اخیرا محققان امنیتی آلمان اعلام کرده اند که در این تلفن همراه بدافزاری به طور پیش فرض نصب شده است. این بدافزار به شرکت سازنده اجازه می دهد تا از داده های شخصی کاربران و مکالمات آن ها جاسوسی کند.
تازه ترین اتهام نیز مربوط به محبوبترین برند چینی، Xiaomi می شود. این کمپانی متهم به جاسوسی از اطلاعات کاربران از جمله پیام کوتاه و عکس شده است. اطلاعات کاربران به سروری در Beijing چین ارسال می شود.
Xiaomi امسال تلفن همراه Redmi Note را به کاربران عرضه کرد. این گوشی تقریبا تمامی امکانات محبوب ترین تلفن های هوشمند را دارا است. اما محققان امنیتی دریافته اند که این تلفن به طور متوالی با IP خاصی در Beijing چین ارتباط برقرار می کند. Redmi Note همواره سعی می کند تا این ارتباط را حفظ کند حتی بعد از اینکه سرویس MiCloud آن را قطع می کنید.
هم چنین این ارتباط تنها از طریق WiFi و از نوع Handshake با سرور است. این ارتباط حتی بعد از پاک کردن سیستم عامل اندروید و نصب نسخه جدیدتر آن نیز برقرار می شود.
محققان امنیتی هم چنین اعلام کرده اند، تلفن های همراه Xiaomi داده های شخصی کاربران و دیگر اطلاعات مهم را به سرور “api.account.xiaomi.com” که در چین مستقر است، ارسال می کند. این اطلاعات شامل شماره های  IMEI/IMSI، لیست مخاطبین و پیام های کوتاه می شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۵۰